Zajęcia indywidualne – tradycyjnie

*  *  *  

Tradycyjna forma przygotowań maturalnych – mimo wielu nowych rozwiązań, jak choćby e-learning – ma swoich zagorzałych zwolenników. Jest sprawą niepodważalną, iż ma ona w sobie to, co wiele osób ceni w sposób szczególny – bezpośredni kontakt i indywidualne podejście. Jeśli więc szukasz wsparcia w swoich przygotowaniach i chcesz regularnie pracować nad maturalnym materiałem, możesz to uczynić na prowadzonych przeze mnie zajęciach. Mam za sobą wiele doświadczeń (zobacz opis: O MNIE), które złożone w jedną całość sprawią, iż dla każdego mojego ucznia znajdę właściwą metodę do najlepszego przygotowania się do matury. Staram się też, aby prowadzone przeze mnie zajęcia miały z jednej strony profesjonalny charakter, a z drugiej, aby panowała na nich przyjazna atmosfera.

Od października zapraszam zatem na zajęcia. 

Jeśli chodzi o sposób, w jaki się odbywają, to mogą mieć różną formułę. Podstawą jest formuła zajęć indywidualnych. Jednak w zależności od potrzeb, w spotkaniach przygotowujących do matury mogą brać też udział 2, 3 lub (maksymalnie) 4 osoby. Zajęcia prowadzone jeden na jeden mają swój oczywisty walor, jakim jest skupienie się na potrzebach jednej osoby. Ale zajęcia w małej grupie mogą zdecydowanie ubogacić metodycznie pracę, a dodatkowo czas między zajęciami może być wykorzystany na wspólną pracę planowaną przez nauczyciela prowadzącego.

Jeśli chodzi o czas trwania zajęć i częstotliwość spotkań, to są to zajęcia godzinne (60 min) najczęściej w formule to 2 x 1 (dwie godziny raz w tygodniu). Jednak wszystko zależy od tego, z jakim poziomem wiedzy startuje uczestnik zajęć oraz jakie elementy przygotowań maturalnych realizowane były podczas zajęć szkolnych. Często zdarza się bowiem tak, iż poza wiedzą nie otrzymał żadnego wsparcia w zakresie radzenia sobie z elementami arkusza. Nie wie zatem jak podchodzić do analizy źródeł oraz jak konstruować wypowiedź pisemną (wypracowanie). Jeśli zatem do wdrożenia są wszystkie elementy pracy z arkuszem niejako ze stanu „zero”, wtedy bywa i tak, że uczestnicy moich zajęć decydują się na formułę 3 x 1 (trzy godziny raz w tygodniu) lub 2 x 2 (dwie godziny dwa razy w tygodniu). Poprzez początkowe testy jestem w stanie wskazać jaki wariant wydaje się najlepszy, choć nigdy niczego nie sugeruję. Tym bardziej, że możliwe jest też rozwiązanie, w którym uczeń uczy się samodzielnie, a zajęcia służą do właściwego sprawdzenia i uzupełniania wiedzy oraz wykształcania umiejętności praktycznych.

*  *  *


Jeśli sami mielibyście jednak swoje wyraźnie sprecyzowane oczekiwania, wystarczy je wypowiedzieć, a zajęcia przybiorą taki charakter, na jakim Wam najbardziej zależy. I to jest wielka przewaga zajęć indywidualnych bądź prowadzonych w bardzo małych grupach, nad kursami, gdzie wchodzi się w program, w którym zmiany są w zasadzie niemożliwe. Zbyt wiele byłoby interesów do pogodzenia.

Podczas całych maturalnych przygotowań – zarówno indywidualnych jak i grupowych – zrealizowane zostaną wszystkie zagadnienia potrzebne do skutecznego rozwiązywania arkusza maturalnego z wiedzy o społeczeństwie. Tak więc nie tylko powtórzony zostanie materiał wiedzowy ze wszystkich czterech działów, ale też zostanie szczegółowo omówiona problematyka pracy z materiałami źródłowymi i komponowania wypracowania maturalnego. No i rzecz jasna bardzo dużo czasu poświęcone zostanie na rozwiązywanie rozmaitych zadań. W tym także (na dalszym etapie kursu, już bliżej matury) na napisanie przynajmniej trzech pełnowymiarowych arkuszy.

Wszystkie spotkania mają też dodatkowy element wzmacniający zapamiętywanie i oswajający z różnego rodzaju zadaniami. Pierwsze 15 minut to rozwiązywanie zadań dotyczących problematyki poprzednich zajęć, zaś ostatnie 15 minut to zadania powtórkowe dla kwestii przerobionych w „dziś”. 

W przypadku zainteresowania zajęciami zapraszam do kontaktu. Można to uczynić mailowo poprzez formularz z zakładki kontakt, bądź telefonicznieOczywiście przed zdecydowaniem się na współpracę długoterminową możliwe jest także wzięcie udziału w zajęciach próbnych; nie trzeba się zatem decydować od razu na cały kurs (na określoną liczbę godzin), ale po przyjrzeniu się, na ile moja metoda i model pracy odpowiada posiadanym oczekiwaniom i potrzebom.

Panel ucznia

Nazwa użytkownika:

Hasło:

Zarejestruj się Zapomniałem hasła...
POWTÓRKA MATURALNA
ponwtśrczwptsobnie
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
       
     12
17181920212223
24252627282930
31      
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
       
Szkoła języków obcych Profi-lingua