— Edukacyjny Hyde Park —

W niniejszej zakładce chcemy prezentować ciekawe wypowiedzi na tematy edukacyjne, jakie pojawiły się w ostatnich latach w polskiej publicystyce. Wiele ocen i opinii wygłoszonych na łamach dzienników i tygodników na temat edukacji okazało się mieć o wiele dłuższą świeżość niż tylko czas do następnego numeru. I nie ma się co dziwić. W końcu wiele kwestii – jak choćby sprawa połączenia matury i egzaminu na studia – pozostaje od lat bez zmian. I choć ostatnio zrealizowano duże programowe przetasowania w gimnazjach i liceach, to jednak nie zrewolucjonizuje to matury. Jej ogólny kształt pozostanie taki sam.

Zapraszamy zatem do lektury! A wszystkich, którzy czują literacko – publicystyczny pociąg do pisania, zapraszamy do współpracy. Gdy bowiem znajdziecie ciekawy artykuł – możecie go wiernie zrekapitulować i omówić, a na pewno opublikujemy!

——————————————————————————————————

Magisterka nie dla wszystkich?

Jeśli nic się nie zmieni w kwestii ministerialnego podejścia do sposobu przyznawania stopnia magistra, tytuł ten zupełnie straci na znaczeniu. Obecnie bowiem – z racji obniżania się poziomu wykształcenia – zdobywają go osoby, które żadnym sposobem nie powinny być nim określone – pisze w swoim tekście Klaus Bachmann, prof. politologii Uniwersytetu Wrocławskiego i Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie

czytaj całość

——————————————————————————————————

Jak pokonać edukacyjne bariery?

Problem rozwarstwienia i podziałów w zakresie edukacji jest niezmiernie stary. Tak bowiem jak istnieją różnice majątkowe, tak istnieją też różnice w dostępie do wiedzy. To jednak ma swoje określone konsekwencje. Pytanie zatem czy tak musi być? – rozważa w Newsweeku Ginanne Brownell.

czytaj całość

——————————————————————————————————

O słabości polskich uczelni

Najlepszą metodą na uruchomienie ozdrowieńczej konkurencji w sektorze szkolnictwa wyższego jest sfinansowanie z pieniędzy publicznych studiów w uczelniach niepublicznych. Dlatego też należy dokonać znaczących zmian w systemie – piszą w Rzeczpospolitej menedżerowie szkolnictwa wyższego

czytaj całość

——————————————————————————————————

Bezpłatna szkoła? Nie ma takiej!

Czy należy obawiać się zmian w systemie finansowania szkolnictwa i wprowadzenia płatnej edukacji? Z pewnością niektórzy się tego obawiają. Ale w rzeczywistości taka edukacja już istnieje, tylko nikt z polityków tego nie mówi głośno. Około połowy uczniów w Polsce płaci za dodatkowe zajęcia – pisze Newsweek.

czytaj całość

——————————————————————————————————

Egzamin pełen wątpliwości

Wedle założeń reformatorów szkolnictwa średniego w Polsce, nowa matura miała przynieść dwa razy mniej nerwów, otwierając drogę na studia. Wiadomo już jednak, że z powodu wątpliwości, jakie wobec niej posiadają uczelnie, tak się nie stanie – pisze w Polityce Mariusz Czubaj.

czytaj całość

——————————————————————————————————

Po co w szkole filozofia?

Jakie są przyczyny, dla których kolejne rządy zaniedbują edukację humanistyczną – a filozofię w szczególności? Gdyż ekipa rządząca, która zdecyduje się w końcu, aby filozofia zyskała w szkole pełne prawo obywatelstwa, a nie tylko podrzędną rolę, skręci na siebie bicz. To oczywiste – twierdzi w Dzienniku Jarosław Makowski. Polemizuje z nim Piotr Zaremba.

czytaj całość

——————————————————————————————————

Reforma w sam raz dla przeciętnych

W świetle założeń klucz maturalny miał być tym, co sprawiłoby, że poszczególne komisje egzaminacyjne każdego oceniałyby tak samo. ostatecznie jednak stworzono system, w którym instytucje odpowiedzialne za maturę przygotowują dla członków komisji egzaminacyjnych niemądre ściągi – twierdzi Piotr Zaremba z Dziennika.

czytaj całość

——————————————————————————————————

Klucz to słuszna idea

Maturalny klucz jest doskonałym przykładem na to, jak niesprawiedliwie oceniany jest egzamin dojrzałości – jego idea i jakość. Media skupiają się na małym wycinku, ale uderzają w całą maturę, ograniczając kwestię klucza do nic nie znaczącego absurdu – mówi na łamach Tygodnika Powszechnego były minister edukacji Mirosław Handke

czytaj całość

——————————————————————————————————

Jak uratować Kopernika i Piłsudskiego?

Wszędzie tam, gdzie wprowadza się w system edukacji dobrowolność, żaden kanon się nie ostanie. Uczeń albo o czymś usłyszy, albo nie. Dowie się o tym, co istotne dla naszej historii, albo zapozna się jedynie z wycinkami. A przecież należałoby stworzyć system, który umożliwi jak najpełniejsze poznanie faktów – mówi na łamach Dziennika prof. Andrzej Nowak w rozmowie z Piotrem Zarembą.

czytaj całość

——————————————————————————————————

Panel ucznia

Nazwa użytkownika:

Hasło:

Zarejestruj się Zapomniałem hasła...
POWTÓRKA MATURALNA
ponwtśrczwptsobnie
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
       
     12
17181920212223
24252627282930
31      
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
       
Szkoła języków obcych Profi-lingua